13 Mayıs 2018 Pazar

3.Artvin Âşıklar ve Şairler Etkinliği ardından ( 4, 5 Mayıs 2018)

Dört ve Beş Mayıs 2018 tarihleri arasında Artvin Valiliğinin davetlisi ve Halk Şairi Gülden Taş Hanımefendinin organizesiyle Artvin ve Artvin Şavşat’ta gerçekleştirilecek olan etkinliğe eşim Vildan Poyraz Coşkun ve oğlumuz Poyrazhan ile beraber iki Mayıs gecesi Sivas’tan yola çıktık. Trabzon terminalinde etkinlik boyunca ulaşımda bize refakatçilik yapacak olan Ersen Özbayrak kardeşimiz bizi karşıladı. Sahil yolu Arhavi ve Hopa üzerinden yeşiliyle bizi büyüleyen Artvin’de kalacağımız yer olan öğretmen evine akşam saatlerinde ulaştık.  Akşam yemeğiyle beraber ülkemizin dört bir tarafından gelen şair ve âşık dostlarımızla tanıştık.
Şanlıurfa’dan THM Sanatçısı Şair Kadir Turan, Ankara’dan Şair Ali Altınlı ve Şair Ertuğrul Yılmaz, Erzurum’dan Âşık Cemal Alper, Artvin’den Âşık İbrahim Kara, Erzurum’dan Âşık Sıtkı Emmoğlu ve Âşık Zakir Tekgül, Bayburt’dan Şair Fatih Dündar, Artvin’den Halk Şairi Gülden Taş, Şair Yalçın Temiz, Şair Hasan Akın, Şair Fatih Yazıcı, Bingöl’den Şair Hacı Gürhan, İzmir’den Şair Havva Avcı Köseoğlu ve Şair Şerife Apaydın, Kırşehir’den Şair Zübeyde Gökbulut ve THM Sanatçısı Şair İdris Altuner, Tokat’tan Şair Nermin Akkan, Almanya’dan Ozan Fedai Koç, Sivas’tan Arhavi’yi temsilen eşim Vildan Poyraz Coşkun ve ben İlkay Coşkun programda yerimizi aldık. Program sunumlarını Eğitimci Ela Aslan ve Oktay Köse Bey yaptılar.

Dört Mayıs sabahı erken saatlerde Artvin’e yüksek bir tepeden bakan Türkiye’nin en büyük, yirmi iki metre boyunda, atmış ton ağırlığında olan Atatürk heykelinin olduğu Atatepe mevkisi ziyaretinde bulunduk. Manzarasıyla bizleri büyüleyen alanda tavşankanı çaylarımızı yudumladık. Gezinin devamında şehrin güneybatısında yer alan şehre on km uzaklıkta boğa güreşlerinin yapıldığı Kafkasör Yaylası ve soğuk su çermiğini gezme fırsatımız oldu. Dört Mayıs günü program öncesi Artvin Valimiz Ömer Doğanay Bey bizleri makamında ağırladı. Şair dostlarımız şiirlerinden okudular. Hoşça bir sohbet yapıldı. Akşam saati Ahmet Hamdi Tanpınar Kültür Merkezinde şiir etkinliği gerçekleştirildi. Artvin Belediye Başkanı Mehmet Kocatepe, protokol ve şiir severlerle bir araya geldik. Şairler olarak ikişer şiir okuduk. Âşıklarımızda birbirinden kıymetli eserlerini seslendirdiler. THM Sanatçımız İdris Altuner kardeşimiz de salonda Zeytin Dalı klipinin görüntülerini perdeye yansıttı. Yirmi civarında şairin ve aşığın yer aldığı program geç saatlere kadar devam etti.

Beş Mayıs günü sabah erken saatlerde Çoruh Nehri ve yeşilin doyumsuz seyriyle beraber Artvin’in kuzeydoğusunda Artvin’e yetmiş km mesafede, Gürcistan sınırına yakın olan Şavşat ilçemize Ardanuç ilçesi üzerinden ulaştık. İlçe merkezine dört km kala Gürcü Bagratlı Krallığı tarafından X. yüzyılda inşa edilmiş olan Şavşat Kalesi tüm ihtişamıyla ve güzelliği ile bizleri karşıladı. Şavşat’ın kuzey doğusunda Şavşat İlçesine yirmi iki km mesafede Şavşat Karagöl Sahara Milli Parkını gezdik. Yemyeşil ağaçların, çiçeklerin ve yağmur yağışı altındaki balık dolu gölün seyri çok güzeldi. Dünyada sadece iki yüz civarında sakin şehir  (cittaslow) unvanını taşıyan,  ülkemizde ise sadece bu belgeye sahip on yerleşim yerinden biri olan Şavşat’ı gezme imkânımız oldu. Sakin Şehir unvanında yetmiş kıstası en güzel bir şekilde yerine getirmiş Şavşat’a hayranlığımız bir kat daha arttı. Şavşat’ın ahşap evleri konakları bizleri oldukça büyüledi. Şavşat Kaymakamlık konukevinde yemeğimizi yedik ve çaylarımızı yudumlayarak hoşça vakit geçirdik.
Akşam saatinde şiir etkinliğimizi Şavşat Kadın Yaşam Merkezi salonunda Şavşatlı misafirlerimiz önünde icra etmenin mutluluğunu yaşadık. Gece geç saatlerde Artvin öğretmen evine dönerek şiir etkinliğimizi sonlandırdık. Altıncı gün sabahında Türkiye'nin dört bir tarafından gelen dostlarla hüzünlü bir atmosfer de başka etkinliklerde buluşma temennisiyle vedalaştık ve gerisin geri memleketlerimize revan olduk. Artvin ve Şavşat’ta gönül köprüleri kurduğumuz dostlarla beraber Artvin’in tabiat güzellikleri ve insanların sıcakkanlı karşılamalarıyla iç içe çok güzel üç gün geçirdik. Emeği geçen Gülden Taş hanımefendiye, yetkililere ve bizi dinleme lütfunda bulunan Artvin halkına teşekkürlerimi iletiyorum.

İlkay Coşkun
Mayıs 2018
'Çok Yaşa' isimli şiirimi okurken..